Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Duzy baner w nagłówku
piątek, 25 kwietnia 2025 21:25

O roli malowideł w strategii wizerunkowej króla Władysława Jagiełły.

W Poznaniu 3 grudnia w Sali posiedzeń Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk odbyła się promocja książki Marcina Walkowiaka In hoc signo… O roli malowideł greaco opere w strategii wizerunkowej króla Władysława Jagiełły.
  • Źródło: Tomasz Ratajczak
O roli malowideł w strategii wizerunkowej króla Władysława Jagiełły.

Źródło: Tomasz Ratajczak

Promocje poprowadził dr Tomasz Ratajczak. To dobra i waża  książka. A piszę o tym dlatego, że zawiera ona także rozdział poświęcony jednemu z polskich zamków. Wśród fundowanych przez Władysława Jagiełłę fresków bizantyńskich była także dekoracja królewskiej sypialni na Wawelu. Niestety nie zachowana do dzisiaj, ale pełniąca ważną rolę w strategii wizerunkowej tego władcy. 

Mamy okres świąteczny to zapewne będzie ciekawa pozycja w bibliotece dla miłośników naszej historii.

Tomasz Ratajczak

Adiunkt w Zakładzie Historii Sztuki Starożytnej i Średniowiecznej. Absolwent studiów magisterskich (2001) i doktoranckich (2006) w Instytucie Historii Sztuki UAM. Stopień doktora nauk humanistycznych uzyskał w 2007 r., na podstawie dysertacji „Mistrz Benedykt, królewski architekt Zygmunta I Starego”.  Od 2022 członek Wojewódzkiej Rady Ochrony Zabytków przy Wojewódzkim Wielkopolskim Konserwatorze Zabytków w Poznaniu. Od 2019 prodziekan ds. kształcenia i studentów WNoS UAM.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze